Accra! - Reisverslag uit Schoorl, Nederland van Britt Lala - WaarBenJij.nu Accra! - Reisverslag uit Schoorl, Nederland van Britt Lala - WaarBenJij.nu

Accra!

Blijf op de hoogte en volg Britt

12 Januari 2013 | Nederland, Schoorl

Daar zit ik dan, in een internetcafe met airco (!!) in Ghana, jaja ik ben er nu gewoon echt.
Het afscheid op schiphol gister lijkt al weer heel wat langer geleden, dat was toch wel eventjes moeilijk, maar na wat traantjes liep ik door de douane op naar het avontuur! Toen het vliegtuig de Nederlandse bodem verliet maakten de traantjes plaats voor een glimlach: hier ga ik dan, waar ik zo lang naar heb uitgekeken!
De vliegreis ging goed, overstappen op Londen, waar ik een vliegtuig instapte met ongeveer nog 4 blanken ;) Aangekomen op het vliegveld in Accra kwam je in een soort grote hal terecht waar je nog even wat papieren moest invullen, vingerafdrukken geven en toen mocht ik verder. Mn bagage is ook aangekomen, joepie!
In de hal beneden zag ik al snel een vrouw met een papier in haar handen waarop stond: Britte Louter, nou dat zal ik wel zijn. Deze vrouw leverde me af bij een aardige lachende man waar ik bij in de auto moest stappen. Are you mr Prince, vroeg ik; yeahh yeah.. Okee prima. Later in de auto gingen we de vrouw ergens afzetten en zei ze: he will bring you to mr prince. Oh you're not mr prince? Hij haalde alleen mensen op, nou goed ik werd keurig afgeleverd.

Onderweg was het net licht geworden (dat we landden was het nog donker) en zag je Accra ontwaken. Afrika! Overal lopen mensen op de weg, en steken over waar ze maar willen. Palmbomen, rood zand, super mooie grote huizen en vervolgens om de hoek de sloppenwijken met hutjes van golfplaten; je ziet heel erg hoe gesplitst het is tussen arm en rijk. Gezellig babbelen onderweg met mn chaffeur; mn trouwring trekt meteen al de aandacht hoor! Al snel vroeg hij ' Are you married?' Ik, nog niet over mijn hart krijgend om meteen al zo te liegen, zei maar dat ik niet getrouwd was. Maar hoe oud ben je, 18, dat is wel een leeftijd om te trouwen!

Aangekomen bij mr Prince werd ik heel hartelijk en enthousiast ontvangen. Mijn spullen werden getild, ze hadden een kamertje voor me waar ik kon 'relaxen' want mijn kamer was nog niet klaar. Dus daar heb ik eerst nog maar wat geslapen, want ik het vliegtuig slaap je toch niet echt.. Daarna een lekker ontbijtje met een eitje en thee gekregen :) Toen was mijn kamer ook klaar, dus daar heb ik nu net mijn spullen gezet. Er is al een ander meisje waar ik al contact mee had gehad, die is gisteravond aangekomen en zit de kamer naast me en vanavond komt nog een ander meisje.

Net maar even het buurtje verkennen, geen idee waar in Accra ik zit, niet echt in het centrum denk ik. Op straat voel ik me nog wel erg blank, ik stond net 10 minuten te treuzelen voordat ik de straat overstak, ik dacht misschien komt er een goed moment, maar je moet gewoon er maar tussen door gaan geloof ik. Voor de rest is het heeeeeel erg warm hier, de airco hier is echt heel fijn! Op straat zie je allemaal kleine kraampjes met straat verkopers, die van allerlei dingen verkopen. Zo maar even voor een simkaart en water uit.

Vandaag gaan we er voor de rest niet echt op uit, morgen gaan we waarschijnlijk met mr prince of 1 van zn vrienden de stad verkennen.

Nou dit was wel ongeveer mijn eerste indruk, ik heb ook geen idee hoelang ik nog internet heb want ik heb maar wat geld gegeven en toen kon ik zitten.

Tot later!!
Liefsss Britt

  • 12 Januari 2013 - 17:02

    Ildiko En Ed:

    Wouw Britt, wat is het geweldig gegaan!!, ik krijg om eerlijk te zijn gewoon kriebels en ben denk ik een beetje jaloers, hi hi. Zalig dat alles goed is verlopen, en nog wel 2 misters Prince ontmoet, hi hi.
    Geniet nu maar van al je indrukken, van de drukte en de mensen. Wat moet t geweldig zijn om dat te zien. Wat zal je moeder opgelucht zijn, en genieten van je eerste echte reis verslag.
    Meid , succes met alle wat nog komen gaat. Sieb moest lachen dat je maar met 4 blanke in een vliegtuig zat. Hier is t ijskoud, min 15!!! Geniet meis. heel veel liefs Ed, Ildiko en Pleun en Sieb.xxxx Succes!!!

  • 12 Januari 2013 - 18:03

    BAS:

    Hey schat, mocht het wel een Afrikaanse bruiloft worden laat het dan even op tijd weten. We komen dan natuurlijk met ze allen en mr Prince moet natuurlijk genoeg plek hebben in zijn guesthouse :) ! Ben wil graag een Afrikaans pak. Leuk ook je mail!! Kus van ons.

  • 12 Januari 2013 - 18:42

    Tineke Zoon:

    Hoi Britt. toch maar even kijken op je blog, vind het leuk om je zo een beetje te volgen.
    geniet van je avontuur meid
    groetjes Jos en Tineke Zoon

  • 13 Januari 2013 - 13:12

    Wim En Jenny Swart:

    Hoi Britt , De reis en aankomst, ontvangst is al een hele beleving, je stapt een totaal andere wereld en cultuur binnen, we hadden je nog even gedag willen zeggen, is er even niet van gekomen(maar we hebben wel aan je gedacht hoor). We blijven je volgen, en gaan genieten van je verhalen, want je weet het heel boeiend te vertellen!Geniet van alles. Veel liefs Wim en Jenny !

  • 13 Januari 2013 - 16:23

    Roos:

    Goed om alles te lezen, hihi. Pas op voor de airco! :) xxxx

  • 18 Januari 2013 - 20:06

    Pien:

    Hi Britt,

    Wat klinkt dat (nu al) heerlijk allemaal! Ben ietwat laat met 'veel plezier' wensen, maar britt: geniet van alles, lach veel, ontmoet lieve en interessante nieuwe mensen, leer veel, voel je blij en maak veel plezier. Het wordt waarschijnlijk een waanzinnige ervaring en als ik het zo lees, krijg ik ook wel kriebels naar Afrika.

    Groetjes vanuit Spanje,

    Pien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Actief sinds 11 Nov. 2012
Verslag gelezen: 624
Totaal aantal bezoekers 21229

Voorgaande reizen:

11 Januari 2013 - 24 Mei 2013

Vrijwilligerswerk Ghana

Landen bezocht: