Nog 1 nachtje - Reisverslag uit Schoorl, Nederland van Britt Lala - WaarBenJij.nu Nog 1 nachtje - Reisverslag uit Schoorl, Nederland van Britt Lala - WaarBenJij.nu

Nog 1 nachtje

Blijf op de hoogte en volg Britt

10 Januari 2013 | Nederland, Schoorl

Op dit moment staan we over ongeveer 24 uur op schiphol.
Morgen om 17.55 vlieg ik!
Alles is zo goed als gepakt en geregeld. Ik heb ongeveer een apotheek aan pillen, ehbo en muggenspul mee.

Ik heb te horen gekregen dat het weeshuis waar ik kom te werken, het 'Liberty Home' heet. Een weeshuis met ongeveer 20 kinderen in de leeftijd van 1 t/m 20 jaar. Overdag blijven de kleinste in het weeshuis, waar ik kan helpen verzorgen, of ik kan mee met de oudere kinderen naar school en daar helpen les geven.

Bij mijn vorige verslag deed ik nog een oproep voor sponsorgeld, en nu een paar weken verder heb ik een enorm bedrag!
-Op de kerstbraderie met soep verkopen; 130 euro.
-Oliebollen op oudejaarsdag; 400 euro!
-Ook mijn werk heeft als afscheidscadeau een super mooi bedrag verzameld van 180 euro!
Verder heb ik nog geweldige donaties van vrienden, familie en kennissen gekregen.
Dat alles maakt een enorm bedrag van ruim 900 euro!
Super! Ontzettend bedankt allemaal, daar kan ik in Ghana zeker van wat moois van doen!
Ik heb hier al het een en ander aangeschaft om mee te nemen, engelse boeken (jip en janneke en pluk van de petteflat in het engels!), ballonnen, knutselspullen, bellenblaas.
Maar het leukste is natuurlijk om daar verder te kijken wat ik er van ga doen.

Deze week stond verder in het teken van afscheid en inpakken. Ook heb ik vorige week mijn rijbewijs gehaald dus die is ook in de pocket!

Goed, genoeg nu, het volgende verslag zal vanuit Ghana zijn!
Ik ga jullie missen!

(Ohja! Als jullie me nog een kaartje willen sturen is dit het adres:
Britt Louter
c/o Kidz Active Foundation
P.O. Box KS 15383
Kumasi, Ashanti Region
Ghana, West-Africa
Hou er wel rekening mee dat het gemiddeld wel een maand kan duren.
Vanaf morgen heb ik ook een ander nummer: 0633194121.)

Liefs Britt


  • 10 Januari 2013 - 15:50

    Rutger Merijn Ruitinga:

    Heel veel.plezierrr

  • 11 Januari 2013 - 09:05

    Pap, Mam, Sven:

    Dag lieverd, nog een paar uurtjes en dan brengen we je naar Schiphol. Je grote avontuur gaat beginnen. Je hebt er super hard voor gewerkt en nu dan eindelijk is het zover. We zijn trots op je! Natuurlijk gaan we je enorm missen. Dus van ons mag die 4 en halve mnd wel lekker snel gaan:). Lieverd ervaar Ghana en geniet van een andere cultuur ,omgeving en klimaat( hier krijgen we vorst en misschien andere winterse ellende).
    Heerlijk dat we je op dit blog kunnen volgen en natuurlijk (hopelijk) via skype,telefoon en sms. Heel veel plezier en vergeet niet je bescherm boeddha altijd bij je te dragen!
    Dikke kus BAS

  • 12 Januari 2013 - 11:23

    Manouck Schotvanger:

    Hoi Britt,
    Hopelijke ben je nu veilig aangekomen in het verre Ghana. Heel veel plezier de komende 4.5 maand. Doe goede dingen met je opgehaalde geld, je hebt er hard voor gewerkt. Hopelijk heb je je ehbo set niet nodig, maar toch fijn dat je je apotheek mee hebt! Oja, blijf schrijven, want we vinden het hier thuis allemaal leuk om te lezen..

    X. Manouck

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Actief sinds 11 Nov. 2012
Verslag gelezen: 524
Totaal aantal bezoekers 21233

Voorgaande reizen:

11 Januari 2013 - 24 Mei 2013

Vrijwilligerswerk Ghana

Landen bezocht: