Terug in Nederland! - Reisverslag uit Kokrobite, Ghana van Britt Lala - WaarBenJij.nu Terug in Nederland! - Reisverslag uit Kokrobite, Ghana van Britt Lala - WaarBenJij.nu

Terug in Nederland!

Door: Britt Louter

Blijf op de hoogte en volg Britt

30 Mei 2013 | Ghana, Kokrobite

Hee!

Ik ben weer in ons koude koude kikkerlandje! Ik dacht ik zal nog even één allerlaatste afsluitend blogje doen vanuit Nederland.
Vrijdagavond kwam ik aan op Schiphol, daar stonden mijn vriendinnen en familie met een superleuk ontvangst met t-shirts en een spandoek me op te halen. Wat was het weer heerlijk om ze te zien en te knuffelen! :) Ik heb ze toch wel een beetje gemist hoor!
Thuis hadden mijn ouders een klamboe'tje boven mijn bed gehangen en een emmer bij de douche gezet, grappenmakers. Ik verkoos toch de wárme douche boven de emmer. En wat was ik blij met een warme douche, want het is hier echt koud... Ben ook meteen snipverkouden ;)
Deze dagen weer even wennen thuis, het went toch allemaal ook weer snel, stromend water, lekker eten, je eigen bed, de kou, het nederlandse verkeer en de stilte snachts.

Toch mis ik Ghana ook wel, het lekker onbezorgde leventje, de relaxte en nuchtere houding van ghanezen, de vriendelijkheid en gastvrijheid en vooral ook mijn lieve lieve kindjes en familie daar! Gelukkig heb ik de foto's en leuke herinneringen. Ook heb ik ze al gesproken op facebook en ook had ik vanmorgen al een gemiste oproep dus heb ze net even teruggebeld, heel leuk om ze even te spreken. Ik ga zeker proberen contact met ze houden.

Verder wil ik jullie enorm bedanken, voor de lieve en leuke reacties op mijn blog en ook een hele hoop mensen voor het sponsorgeld! Super! Ik ben echt heel blij dat ik sponsorgeld had ingezameld, want met geld kun je, eerlijk is eerlijk, uiteindelijk toch het meeste mee betekenen. Nog even voor jullie op een rijtje wat ik ermee heb gedaan:
- 2 klaslokalen gebouwd
- geholpen met het schoolgeld van 2 meiden (eentje is nu net klaar met haar eindexamen)
- een keertje spaghetti bolognaise gekookt
- het hele weeshuis een dag meegenomen naar het meer
- een etensvoorraad gekocht ( ze hadden toen amper geld om eten te kopen, dus heb ik rijst, yam, maismeel etc gekocht)
- op mijn laatste dag een grote emmer met voor iedereen een schoolschrift met pen, wasmiddel, voetbal, dvd, kleurpotloden
- een keer voor iedereen pizza meegenomen

Al met al was het een onwijs mooie tijd die ik altijd zal blijven herinneren!
Enne.. komt hopelijk wel weer een nieuw blog, want dit reizen smaakt naar meer! :)

Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Actief sinds 11 Nov. 2012
Verslag gelezen: 769
Totaal aantal bezoekers 21188

Voorgaande reizen:

11 Januari 2013 - 24 Mei 2013

Vrijwilligerswerk Ghana

Landen bezocht: