Time flies! Deel 2 - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Britt Lala - WaarBenJij.nu Time flies! Deel 2 - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Britt Lala - WaarBenJij.nu

Time flies! Deel 2

Door: Britt louter

Blijf op de hoogte en volg Britt

18 Februari 2013 | Ghana, Kumasi

Smiddags in het weeshuis was het feest! Onze hostzus janet had lekker gekookt, rijst met groente (!) en een kippetje en ze had voor iedereen frisdrank. Ook aten we met zn alle aan tafel, gebeurd ook nooit, dus dat was echt heel leuk. Ze kregen ook een bord ipv een bakje en een lepel, alles helemaal speciaal. Daarna hadden we muziek en gingen we dansen. Het was meer een beetje gospelachtige kerkmuziek, maar zo leuk, het was echt 1 big happy family. Helaas was het feestje om 7 uur af omdat het toen lights off was.

Vrijdagochtend hebben we nog even op het weeshuis geholpen met water halen. En om half 9 gingen we maar op een trotro wachten. Na ongeveer een uur en een kwartier hadden we er eindelijk eentje en konden we weer hobbel de hobbel, pletter de plet in de tro tro naar Kumasi, toch is die tro tro wel leuk, er staat altijd een vrolijk muziekje aan en van alles aan mensen of eieren of stoelen wat er in en op dat ding gaat.

Vanuit kumasi gingen we met een volle krappe bus op naar cape coast! De reis duurde 4 uur en we waren om half 5 in cape coast. We waren met 7 vrijwilligers. We hadden gereserveerd bij een super mooi beach resort, helemaal aan het strand, echt zo'n wauw plek. Alleeeen was, lekker ghanees, de reservering niet goed gegaan en zat alles vol nu. Daar ging onze mooie resortje dus.. In plaats daarvan kwamen we in een lekker vervallen guesthouse, wel even balen dus. Maarja we gingen savonds gewoon naar oasis, dat ding aan het strand, daar lekker gegeten en savonds was daar ook muziek en was het een soort openair nightclub, dus eindelijk weer even partyen. Zaterdagochtend ging het wekkertje alweer vroeg, want toen gingen we naar kakum national park. Daar heb je allemaal touwbruggen in de bomen in het tropisch regenwoud. Het was er alleen super druk en toeristisch, er was een hele school, en met die hele groep liepen we dus. Met allemaal mensen die ongegeneerd foto's van je gaan maken, echt heel irritant, jullie zijn hier voor die bomen en touwen hoor, wij zijn niet de attractie! Op een gegeven moment was het wel echt heel hilarisch, want er was dus weer zo'n vervelende die van alles over ons wilde weten, maar toen was ik getrouwd met een man van 55, ik had 10 kinderen, waarvan 3 tweelingen, bertha (de andere vrijwilligerster) was mn dochter van 12. Waarom was ik dan nog zo dun na al die kinderen? Ja maar ik sport heel veel; professional hardloopster blabla. En bertha is alvast uitgehuwelijkt aan hem, maar wel pas over 4 jaar want moeders vind je nu nog een beetje te jong. Oh geweldig, en hij maar serieus blijven, gaan we vaker doen dit denk ik. Smiddags na kakum nog naar het strand, heerlijk zwemmen en relaxen. Savonds weer ergens gegeten, dat viel alleen niet helemaal goed. Maar later toen t eruit was ging t wel weer, dus toen weer gezellige avond gehad. Zondag morgen een beetje uitgeslapen en daarna gingen we naar het slavenfort, cape coast castle. De gids praatte alleen een beetje snel maar het was wel heel indrukwekkend als je zie in wat voor ruimtes zóveel mensen hebben gezeten en dood zijn gegaan. Een man zei alleen tegen ons, kijk maar wat jullie voorouders ons aan hebben gedaan. Pff.
Na het kasteel nog even lekker lunchen en om ongeveer 2 uur gingen we weer met de bus naar huis. We zaten achterin en hij scheurde er weer over, dus t was een lekker hobbelig ritje weer. Er was ook nog een ongeluk gebeurd met zo'n grote gastank wagen, dus daar konden we niet langs, alleen heb je hier maar 1 weg van punt naar punt. Dus moesten we met die grote bus dwars door een dorpje door het zand hobbelen, tot we weer op de weg waren. Uiteindelijk waren we pas 8 uur thuis, lange reis adus.
vanmorgen hebben we weer geholpen met wassen en water halen, en nu gaan we ook weer heen want de kinderen zijn bijna uit school.

Verder kan ik me echt niet voorstellen dat het februari is, en sneeuwt bij jullie en alles haha.
Heel veel liefs!

Van het weekend komen hoop ik foto's, als ik op een snelle computer zit.. ;)

• 19 Februari 2013 - 10:48

Roos:

hahaa leuk naam Bertha. Je eigen naam maar even gebruikt (deja vuuuu deja vuuuuuu)
    Gelukkig sneeuwt het nu niet meer hier hihi
    Ciaoo <3

• 21 Februari 2013 - 15:45

Annika:

Hoi Britt het gaat goed daar . Je verhalen zijn erg leuk om te
    Lezen, zo te zien heb je het erg naar je zin. Gelukkig.
    Hier is het nog steeds koud, op het werk lekker druk.
    Je krijgt de groetjes van iedereen,
    Veel plezier nog groetjes van de housekeeping

• 22 Februari 2013 - 18:35

Lia V D Berg:

lieve Britt wat leuk om al jou belevenissen te lezen volgens mij geniet je enorm,blijf lekker schrijven zo beleven wij het ook een beetje mee.
    Nog veel plezier groetjes Ome har tanta Lia.

• 22 Februari 2013 - 23:12

Astrid:

Dat is toch wel heel leuk Britt in Ghana een busje zien rijden van taxicentrale Schoorl! Heb je deze taxi gelijk genomen? x

• 27 Februari 2013 - 14:50

Jenny Swart:

Hey Britt,( Bertha) dat doe je goed, niet teveel zeggen, de tamatam aldaar gaat tot ver!voor je het weet staat er iemand met 20 koeien als bruidsschat voor de deur in Schoorl! Wat een geweldige foto met dat kindje op je rug, wat schattig, je hebt het er maar druk mee, een vol progamma .We genieten volop van je prachtige verhalen, en beleven zo van alles een beetje mee. We kijken uit naar je volgende verslag!
    groetjes De buurtjes uit Schoorl