Ghana blijft in mijn hoofd, save the school! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Britt Lala - WaarBenJij.nu Ghana blijft in mijn hoofd, save the school! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Britt Lala - WaarBenJij.nu

Ghana blijft in mijn hoofd, save the school!

Door: Britt Louter

Blijf op de hoogte en volg Britt

19 Februari 2014 | Nederland, Utrecht

Hallo allemaal!

Long time ago!
We zijn ondertussen alweer bijna 9 maanden verder nadat ik thuis kwam uit Ghana, wow wat gaat de tijd toch snel! Ondertussen ben ik helemaal gesetteld in Utrecht en zit ik volop in het studentenleven, heel wat anders dan vorig jaar. Nu cross ik op mn fietsje door de kou naar de uni, in plaats van dat ik een warme schoolbus naar school zit, zit ik zelf weer in de collegebanken in plaats van dat ik voor de klas sta, geniet ik van een krakkemikkige douche in plaats van een emmer en mis ik dus nog steeds de lekkere douche van bij mijn ouders ;)

Maar ondanks dat dit leventje mij ook weer helemaal goed bevalt, mis ik Ghana toch nog iedere dag. Meer dan dat ik had verwacht. Het onbezorgde leventje, vrolijke mensen, warmte, de cultuur en natuurlijk vooral: mijn tweede familie! Naast dat ik ze mis, blijft ook de armoede die er toch behoorlijk heerst in mijn hoofd. Wanneer ik een nieuw shirt koop, sta ik er toch even bij stil dat dat daar het maandsalaris van een leraar is.
Ik zou er zo weer even naar terug willen, maar natuurlijk gaat dat op dit moment niet zomaar. Toch wil ik ze financieel blijven steunen, al een tijd lang zat ik erover te denken om een project op te zetten voor 'mijn' weeshuis en school; de liberty home and school, maar met alleen denken bereik je niets, dus waarom niet over gaan tot doen?!

De Liberty School waar ik gewerkt heb, moet eind Juli 2014 de grond afbetalen waarop de school gevestigd is. Sinds 2000 staat de school daar, er zijn nu ondertussen 6 klaslokalen en er hebben 150 kinderen onderwijs, tot nu toe mochten ze de school tegen een huur gebruiken. Echter, de landbaas heeft nu besloten dat de grond in juli helemaal afbetaald moet zijn, anders zal de grond aan iemand anders verkocht worden. Dit geld hebben ze zelf natuurlijk lang niet en daarom ben ik een project gestart.

De organisatie GET IT DONE, gerund door vrijwilligers, bied kleinschalige projecten de mogelijkheid om middels crowdfunding hun project te financieren. Crowdfunding wil zeggen dat je vaak met behulp van een online platform vele mensen bereikt zodat zij jou project kunnen steunen.
Ook mijn project staat daar nu online!

Dus willen jullie helpen de Liberty School te laten bestaan, lever dan nu uw bijdrage via: http://www.getitdone.org/projects/160 en klik op 'donate now'!

100% van de donaties gaat rechtstreeks naar het project! Ik heb nog steeds nauw contact met Godbless en Gabriel, de eigenaren van het weeshuis en de school en weet zeker dat dit op een hele goede plek terecht komt!
Alle beetjes helpen en together we can make a difference!
Let's get it done!

Medasi paaaaaa (hartelijk bedankt)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Actief sinds 11 Nov. 2012
Verslag gelezen: 1331
Totaal aantal bezoekers 21164

Voorgaande reizen:

11 Januari 2013 - 24 Mei 2013

Vrijwilligerswerk Ghana

Landen bezocht: