Weeshuis - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Britt Lala - WaarBenJij.nu Weeshuis - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Britt Lala - WaarBenJij.nu

Weeshuis

Door: Britt Louter

Blijf op de hoogte en volg Britt

27 Januari 2013 | Ghana, Kumasi

Halloaaa!!

Okee ik moet nu recordtempo typen, want ik heb nog maar 22 minuten en wil ook nog foto's erop zetten, en weet niet hoe lang dat gaat duren. Dus dan maar even een kort verslagje. Ondertussen valt ook mn beeld de hele tijd uit, dus heel handig.

Ik heb nu mn eerste week in het weeshuis gehad en het is superleuk! Nadat ik vorige week vrijdag bij het internetcafe was geweest, was het eerst nog een hele reis om thuis te komen, dat was zo makkelijk nog niet.. maarrr we zijn er gekomen! Het eerste weekend zijn we ook maar meteen op het weeshuis gebleven. Zaterdag ochtend gaan een aantal van de kinderen ook gewoon naar school. En zondag zijn we met ze naar de kerk geweest, nou hoe k de vorige kerk beschreef, dat was dit niet... Het duurde 3 uur, en bijna alleswas geptraat in het Twi. Dus dat is niet echt voor herhaling vatbaar. Het is wel leuk om te zien hoe iedereen zich echt helemaal mooiaankleed. Die kinderne ook hele jurken aan enz.

Het weeshuis heeft ongeveer 20 kinderen denk ik, ik heb ze niet geteld, en elke dag loopt er ook wel weer een nieuwe rond waarvan ik nou niet weet of ze in het weeshuis wonen.De mummy spreekt helaas bijna geen engels, maar ze is wel heel lief, en wij zijn al een heel eind op weg met twi leren! die kinderen vinden het echt super leuk om ons twi te leren, dus we kyunnen al een paar dingen! De kinderen kunnen wel best wel goed engels, dus dat is heel leuk om daar gezellig mee te praten enz. Het accent is afentoe alleen nog wel zo moeilijk om te verstaan...

Maandag waren we ook naar het schooltje gegaan. Dan worden de kinderen om half 7 door de schoolbus opgehaald, nja schoolbus.. Het is gewoon een klein personenbusje, die gewoon volgestouwd word met opgestapelde kinderen. Wel grappig om te zien hoeveel er dan eigenlijk in kan.
Het schooltje is best wel klein, er zitten 5 klassen wel in een soort gebouw, gewoon lage muurtjes met golfplaten erboven, en 4 klassen hebben geen lokaal, die zitten nu in een gebouwtje die leeg staat, waar ze wat schoolbanken in hebben gezet en een schoolbord en verder niks.
Maar als de eigenaar van die gebouwtjes komyt, moeten ze dus onder de boom zitten.
Het is nog wel gek die school, want de leraren zitten gewoon naar hun muziek te luisteren, en het is allemaal best wel ongeregeld. Wel hele schattige kinderen ook allemaal, die allemaaaaaaaal je naam willen weten.
Alleen ben ik hier in Ghana 'Blitt', want ze kunnen het gewoon niet goed uitspreken. Of Abena, dat is mn naam omdat ik op een dinsdag ben geboren.

Verder hebben we vrijdag het nachtleven van Kumasi verkend, wel even wat anders dan hier in Nederland, maar wel leuk. We waren naar jaja: golden tulip, mn oude werkie!! Alleen was dit wel even ietsjeeeee chiquer, het was echt een heel resort, met een club. Heel fout, allemaal meisjes in veelste korte broekjes, en jongens die alleen maar tegen die meisjes op stonden te dansen haha.

Gister zijn we naar het Lake hier vlakbij geweest, nja vlakbij, het was 3 taxi\s en een trotro. Echt super mooi en lekker!

Nu dus even internetcafe en zo door naar het zwembad. Ik denk dat ik daar maar eens lekker patat of pizza ga eten, want ik eet bijna alleen nog maar rijst...!

Okee ik had nog veel meer willen vertellen, maar ik wil ook nog wat foto's erop zetten, dus voor vandaag tot hier dan maar!

Leuke berichtjes allemaal weer! :)
Heel veel liefs!
Britt

• 28 Januari 2013 - 20:43

Marion Schotvanger:

Hoi Britt, net je reisverslagen gelezen en fotos bekeken wat een prachtige natuur daar. Je bent volop aan het genieten, kan je een beetje tegen de warmte daar? Rustig aan en aanpassen aan hun tempo,dan hou je het lang vol. Wij wensen je nog heel veel plezier daar en blijven je verhalen lezen en je belevenissen volgen. Groetjes uit Schoorldam Marion wn Jos.

• 30 Januari 2013 - 16:18

Astrid:

Hey Britt, jammer dat je te kort tijd had om de foto's er op te zetten. We waren ook zo heerlijk met je aan het skypen;) ! Volgende keer beter.En we hebben op het blog van Vera gezien dat je met liters water op je hoofd loop! Nog een paar weken en dan kan jij het ook los op je hoofd! Liefs en dikke kus!